ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: ΣΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΤΗΣ ΑΜΑΡΤΙΑΣ - ΕΥΑ ΝΙΚΟΛΑΪΔΟΥ - ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΑΚΤΟΣ
ΕΥΑ ΝΙΚΟΛΑΪΔΟΥ
ΣΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΤΗΣ ΑΜΑΡΤΙΑΣ
ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ
Μία δημοσιογραφική έρευνα για το φαινόμενο της πορνείας από την αρχαιότητα έως σήμερα
Ένα μεγάλο ταξίδι που ξεκίνησε από το Παρίσι και συνεχίστηκε στη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα.
ΠΟΡΝΕΣ. Γυναίκες χαμένες στην ανυπαρξία. Ενώ η ερωτική πράξη είναι ζωή, αυτές ζουν έναν αργό θάνατο. Χαμένες από τον εαυτό τους. Ούτε τα σώματά τους προλαβαίνουν να γνωρίσουν. Ξεχασμένες από τις οικογένειές τους, ζουν πάντα με τον φόβο μήπως τις ανακαλύψουν. Χωρίς ταυτότητα. Πολλές φορές, ξεχνάνε το πραγματικό τους όνομα.
Πίνοντας καφέ μ’ αυτά τα κορίτσια, στους οίκους ανοχής, η Εύα Νικολαΐδου, δημοσιογράφος-συγγραφέας, καταγράφει την καθημερινότητά τους. Κρατούσε σαράντα χρόνια στο αρχείο της ένα δημοσιογραφικό ημερολόγιο με συνεντεύξεις, φωτογραφίες, ταυτότητές τους, βιβλιάρια υγείας τους, έγγραφα…
Στο βιβλίο Στα σπίτια της αμαρτίας: χθες και σήμερα, η συγγραφέας δημιούργησε ένα πλέγμα υφασμένο από νήματα που ενώνουν τον εταιρισμό από την αρχαιότητα και το Βυζάντιο μέχρι σήμερα, δίνοντας μια ολοκληρωμένη εικόνα της πορνείας.
Τι ψάχνουν οι πελάτες; Γιατί τις επιλέγουν; Τι τους ζητάνε; Πώς συμπεριφέρονται; Το χθες ήταν διαφορετικό; Τι μετατοπίστηκε με το πέρασμα του χρόνου; Είναι μερικά από τα ερωτήματα στα οποία θα βρείτε απαντήσεις. Ο ορατός και ο αόρατος κόσμος τους.
Ο αναγνώστης, μεταξύ άλλων, θα απολαύσει την αφήγηση της διασημότερης πόρνης της Αθήνας, της Γαβριέλλας Ουσάκοβα, στη μοναδική της συνέντευξη, το βιβλίο της οποίας εκδόθηκε πριν από τριάντα χρόνια. Μια πόρνη θρύλος που είχε πει τη γνωστή φράση: «Έγινα πόρνη διότι εγεννήθην έτσι».
Ο καταξιωμένος δημοσιογράφος-συγγραφέας Νίκος Σίμος, στον πρόλογο του παρόντος βιβλίου, επισημαίνει: «Μας ανοίγει την πόρτα στην ψυχολογία μιας πόρνης. Όποια κι αν είναι η αφετηρία τους αυτές δεν παύει να αποτελούν βασανισμένες ψυχές».
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ:
Η Εύα Νικολαΐδου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1954. Σπούδασε δημοσιογραφία στην Αθήνα και στο College of Journalism στο Λονδίνο, καθώς και κοινωνιολογία στο Mary Ward Center (Tutorial University). Παρακολούθησε στη Σορβόννη το Τμήμα Πολιτισμού και ακολούθως έκανε ένα stage στην εφημερίδα Le Monde. Το 1985, με υποτροφία της γαλλικής κυβέρνησης, τελείωσε στο Centre Formation du Journalisme το Τμήμα Τηλεόρασης.
Παρακολούθησε μαθήματα ρωσικής γλώσσας, καθώς και μαθήματα στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου ως ακροάτρια.
Ξεκίνησε τη σταδιοδρομία της από το γυναικείο περιοδικό Πάνθεον και συνέχισε στα περιοδικά Ταχυδρόμος, Ένα, Γυναίκα, Bazaar και στις εφημερίδες Κυριακάτικο Βήμα, Έθνος, Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία, περιοδικό Αν της Απογευματινής, Πρώτη, Εφημερίδα των Συντακτών κ.ά. Είναι μέλος της ΕΣΗΕΑ και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων.
Μέσα από την πολύχρονη καριέρα της είχε την ευκαιρία να συναντήσει και να συνομιλήσει με προσωπικότητες διεθνούς κύρους όπως οι Ίντιρα Γκάντι, Έντουαρντ Κένεντι, Γιασέρ Αραφάτ, Νίλντε Γιότι, αρχιεπίσκοπος Αμερικής Ιάκωβος, Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, Μάικ Δουκάκης, Σιμόν Βέιλ και πολλοί άλλοι.
Στην ΕΡΤ εργάστηκε περίπου 35 χρόνια. Από το 1990 έως το 2013 εργαζόταν στη Διεύθυνση Διεθνών Τηλεοπτικών Εκπομπών. Επί 20 χρόνια ήταν αρχισυντάκτρια της πολιτιστικής εκπομπής «9+1 Μούσες», η οποία πρόβαλλε τα σημαντικότερα πολιτιστικά γεγονότα της χώρας μας.
Μετά από 40 χρόνια καριέρας συνταξιοδοτήθηκε από την ΕΡΤ. Γι’ αυτή τη διαδρομή της βραβεύτηκε το 2019 από το Ίδρυμα Μπότση.
Έχει συγγράψει τα εξής βιβλία:
• Οι γυναίκες θα νικήσουν, Εκδόσεις Γλάρος, 1985
• Στο άβατο της Σιμόν ντε Μπωβουάρ, Εκδόσεις Αλκυών, 2006
• Μια ευλαβική ανάμνηση – Η Μαργαρίτα Γιουρσενάρ εξομολογείται στην Εύα Νικολαΐδου, Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα, 2008
• Έλλη Αλεξίου – Ένας αιώνας ζωής, επανέκδοση, Εκδόσεις Σύγχρονη Εποχή, 2019
• Οι γυναίκες μιλούν, 2018
• Κωνσταντίνος Καραμανλής – Η ανθρώπινη πλευρά του, Εκδόσεις Σιδέρη, 2019
• Μελίνα Μερκούρη: Άγνωστα αποτυπώματά της, Εκδόσεις Σιδέρη, 2021
• Η σοφή χελώνα και η ανυπόμονη ελαφίνα (παραμύθι), Εκδόσεις Μίλητος, 2021
• Βλέμματα: Ιδίοις όμμασι (ποιητική συλλογή), Εκδόσεις Μίλητος, 2021
Δεν υπάρχουν σχόλια: