Συνέντευξη-συζήτηση με τον συγγραφέα Velius Veritas
Το επίσημο logo του Velius
Γράφει η Κυριακή Γανίτη(Dominica Amat)
Σημερινός καλεσμένος στην στήλη των συνεντεύξεων ο συγγραφέας του βιβλίου ''Η ΠΡΟΦΗΤΕΙΑ ΤΗΣ ΑΣΠΙΔΑΣ'' κύριος Velius Veritas. Το βιβλίο του ''Η προφητεία της Ασπίδας'' κυκλοφορεί από τον εκδοτικό οίκο Πηγή καί μπορείτε να το βρείτε σε συνεργαζόμενα βιβλιοπωλεία καί στο επίσημο site του εκδοτικού.
Η φωτογραφία με το εξώφυλλο του βιβλίου
Δείτε εδώ το επίσημο video teaser full version(Ελληνικοί υπότιτλοι)
https://www.youtube.com/watch?v=EoKl3gXBln0
Η φωτογραφία με το εξώφυλλο του βιβλίου
Δείτε εδώ το επίσημο video teaser full version(Ελληνικοί υπότιτλοι)
https://www.youtube.com/watch?v=EoKl3gXBln0
Aς ρίξουμε πρώτα, μία ματιά στο ενδιαφέρον κι πλούσιο βιογραφικό του.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ
Ο Velius, έχοντας εισέλθει στην 5η δεκαετία της ζωής του και αφού αφιέρωσε αρκετό χρόνο στον Κινέζικο και Ιαπωνικό πολιτισμό, τους οποίους βίωσε από κοντά συγγράφοντας σειρά από προσωπικά ημερολόγια και δοκίμια, έχει πλέον εστιάσει στην ιστορική μυθιστοριογραφία και σε κείμενα μυστηρίου, προσπαθώντας να περάσει στο χαρτί τη δική του οπτική -άλλοτε με στοιχεία έντονης φαντασίας και άλλοτε όχι.
Σπούδασε σε γνωστή στρατιωτική ακαδημία και έχει απασχοληθεί σε ειδικά μαθηματικά μοντέλα, καθώς επίσης και σε ιδιωτικούς φορείς γεωστρατηγικών αναλύσεων και μελετών.
Το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου του ζει στην Ελλάδα, αλλά τον μοιράζει επίσης μεταξύ Κύπρου και Αγγλίας, αναζητώντας πάντα την επόμενη ιστορία…
Τέλος, παράλληλα με όλα τα παραπάνω, συγγράφει screenplays, καθώς και concepts που αφορούν TV reality shows.
Πάμε τώρα να δούμε τι μας αποκάλυψε......
ΕΡΩΤΗΣΗ 1: Χρησιμοποιείτε ψευδώνυμο κι όχι το πραγματικό σας όνομα. Πιστεύετε ότι αυτό σας κάνει πιο αινιγματικό κι ελκυστικό για τους αναγνώστες;
V.V. Αν και σαν φαινόμενο δεν είναι κάτι νέο ούτε στην Ελληνική πραγματικότητα, πολύ περισσότερο στο εξωτερικό, καταλαβαίνω πράγματι ότι ίσως ξενίζει κάπως τον αναγνώστη.
Άλλοι πάλι ίσως το θεωρήσουν ως ψήγματα αλαζονείας ή έπαρσης. Δεν λείπουν και οι πιο αυστηροί κριτές που αναφέρουν μέχρι και ότι πίσω από ένα ψευδώνυμο κρύβονται «ψυχολογικές διαταραχές»!!!
Σας διαβεβαιώ ότι έχω «σώας τα φρένας» (#αστείο)
Επίσης θα ήθελα να πω ότι στις άλλες συγγραφικές μου δράσεις χρησιμοποιώ πάντα το κανονικό μου όνομα και ιδιότητα.
Εδώ όμως είναι διαφορετικά.
Η πένα του Velius δεν θέλει να γράψει συμβατικά, ούτε να ασχοληθεί με θέματα απτά.
Η πένα του Velius θέλει να περιγράψει καταστάσεις φανταστικές, μυστηριακές βγαλμένες άλλοτε από κομμάτια της αληθινής ιστορίας (παρ.1), άλλοτε από μύθους και θρύλους και άλλοτε από αλλόκοτες σκέψεις!!!
Για σκεφθείτε λίγο στις Απόκριες. Τι είναι εκείνο που μας εξιτάρει; Ότι για λίγες μέρες δεν είμαστε οι εαυτοί μας. Διαλέγουμε κάποιον άλλο και ενδυόμαστε αυτόν προσπαθώντας να ζήσουμε διαφορετικά και μέσα από αυτό να απελευθερώσουμε τον δικό μας εαυτό διασκεδάζοντας όλοι μαζί.
Κάπως έτσι ας μου επιτρέψουν οι αναγνώστες μου να είμαι.
Το ψευδώνυμο Velius Veritas είναι η «στολή μου» που φοράω και ξεκινώ αυτή την παράσταση γραφής μπροστά σας. Δεν χρειάζεται να ξέρετε πολλά για μένα, ούτε πως μοιάζω, ούτε πως είναι η φωνή μου, ούτε τι μου αρέσει ή όχι. Εκείνο που θέλω είναι να σας οδηγήσω μέσα στις σελίδες μου και να προσπαθήσω να σας δείξω τις εικόνες που φαντάζομαι ή να σας διηγηθώ την κάθε ιστορία με μυστήριο.
Εσείς φτιάξτε όποιο πρόσωπο θέλετε με την δική σας φαντασία και βάλτε το να σας το διηγείται με την φωνή που εσείς θέλετε να ακούσετε και το βλέμμα που εσείς ονειρεύεστε ότι σας κοιτά. Εάν με ξέρατε τότε μοιραία όλο αυτό θα το ταυτίζατε με το δικό μου πραγματικό πρόσωπο, φωνή και εικόνα. Με το ψευδώνυμο όμως τα πράγματα είναι διαφορετικά… Έτσι δεν είναι;
Άρα δεν κρύβομαι, ούτε προσπαθώ να δημιουργήσω «εμπορικότητα» γύρω από το ψευδώνυμο Velius.
Απλά σας προσκαλώ και σας προκαλώ να γίνετε και εσείς μαζί μου κομμάτι αυτής της φαντασίας και του μυστηρίου του κάθε βιβλίου φτιάχνοντας και εσείς δικούς σας χαρακτήρες και εικόνες.
Σίγουρα κάποια στιγμή θα αποκαλυφθώ, αλλά μέχρι τότε έχουμε καιρό ακόμα…
(παρ.1) Θέλω εδώ να σημειώσω ότι προσπαθώ οι ιστορίες που γράφω να ακουμπάνε κατά ένα μεγάλο μέρος πάνω σε πραγματικά γεγονότα και πρόσωπα. Για να γίνει αυτό όμως πρέπει να προηγηθεί μία αρκετά σοβαρή έρευνα έτσι ώστε να συγκεντρωθεί υλικό το οποίο στη συνέχεια θα καταγραφεί, κωδικοποιηθεί, συνεκτιμηθεί και τέλος θα τροφοδοτήσει κατάλληλα τα κομμάτια του βιβλίου που κρίνονται κομβικά.
ΕΡΩΤΗΣΗ 2: Μέσα στο βιβλίο σας ''Η ΠΡΟΦΗΤΕΙΑ ΤΗΣ ΑΣΠΙΔΑΣ'', διακρίνεται το αστυνομικό στοιχείο. Θα μπορούσατε να γράψετε ένα αμιγώς αστυνομικό βιβλίο;
V.V. Λέτε;
Ειλικρινά δεν το έχω σκεφτεί ποτέ… Μπα, δεν νομίζω.
Ίσως επειδή ένα τυπικό αστυνομικό μυθιστόρημα κινείται (συνήθως) γύρω από κάποιο περιστατικό που δημιουργεί «ο άνθρωπος» δίνοντας την ευκαιρία στον συγγραφέα να αναζητήσει μία λύτρωση η οποία θα έλθει μέσα από ανατροπές, δολοπλοκίες, ίντριγκες.
Εγώ επιθυμώ (και επιδιώκω) να κυνηγήσω μέσα στις σελίδες μου και με όπλα τις λέξεις, «το απίθανο». Προσπαθώ να σχοινοβατώ μεταξύ της ιστορικής αλήθειας, του μύθου και της φαντασίας. Δεν προσπαθώ να κινηθώ γύρω από ένα περιστατικό του αστυνομικού μυστηρίου αλλά να συνυπάρξω με ένα γεγονός έξω από κάθε λογική και τρέλα.
Αλλά και πάλι… ποτέ μην λες ποτέ.
ΕΡΩΤΗΣΗ 3: Γιατί ως αναγνωστικό κοινό έχουμε αυτήν την ανάγκη να θεωρούμε ότι το φανταστικό θα μπορούσε να ισχύει στην πραγματικότητα;
V.V. Ίσως γιατί το άγνωστο πάντα μάγευε τον άνθρωπο.
Εξάλλου όλα τα μεγάλα βήματα που κάναμε σε όλους τους τομείς ήταν επειδή κάποιοι από εμάς ήθελαν να ανακαλύψουν το άγνωστο, το μυστήριο, το κρυμμένο και να εμβαθύνουν σε αυτό ψάχνοντας.
Αυτή μας η αδυναμία μας καθορίζει ως πλάσματα και μας επιτρέπει φυσικά να κατακτούμε.
Επίσης, ας θυμηθούμε όλοι λίγο από τα παιδικά μας χρόνια όταν ακούγαμε από τα χείλη κάποιου μεγαλύτερου ένα παραμύθι. Δεν ήταν η πιο μαγική στιγμή; Γιατί άραγε;
Παρότι μας έλεγαν ότι όλα αυτά ήταν «παραμύθια» και ως τέτοια ήταν εξ’ ορισμού μη αληθινά, μυστήρια, εμείς τα λατρεύαμε.
Δεν θα πάψουμε ποτέ να ελκυόμαστε από το άγνωστο και το φανταστικό.
Δεν μπορούμε ποτέ να το βγάλουμε αυτό από μέσα μας.
ΕΡΩΤΗΣΗ 4: ''Velius Veritas (Hidden Words)''. Άραγε υπάρχουν κρυφά νοήματα πίσω από τις λέξεις και δεν είμαστε σε θέση να τα αντιληφθούμε;
V.V. Όλοι μπορούμε να αντιληφθούμε τις «κρυμμένες λέξεις».
Δεν υπάρχουν άνθρωποι πλασμένοι από κάποιο «θεσπέσιο και Θεϊκό υλικό» και αντιλαμβάνονται τα πάντα και κάποιοι άλλοι φτιαγμένοι από τα «περισσεύματα» και έτσι δεν μπορούν να δουν πέρα από τα πόδια τους.
Υπάρχουν σίγουρα άνθρωποι μορφωμένοι και άνθρωποι που δεν μπόρεσαν να σπουδάσουν, άνθρωποι πολυταξιδεμένοι με αμέτρητες εμπειρίες και άνθρωποι που έμειναν στο φτωχικό τους στο χωριό για όλη τους τη ζωή, άνθρωποι με καλλιτεχνικές ανησυχίες και άνθρωποι πρακτικοί.
Όλοι όμως έχουν κάτι να πουν και σίγουρα όλοι μας μπορούμε να δούμε κάθε κρυμμένη αλήθεια αρκεί να το θέλουμε και να μην φυλακίζουμε την σκέψη.
ΕΡΩΤΗΣΗ 5: Πόσο εφικτή ή όχι,η συνεργασία σας με άλλους συγγραφείς για την συγγραφή ενός βιβλίου από κοινού;
V.V. Έχω μάθει ποτέ να μην λέω ποτέ πια.
Μία τέτοια πιθανότητα όμως για να φτάσει από το σημείο της ιδέας μέχρι στο σημείο της υλοποίησης θα πρέπει να μεταφέρει τον αέρα της σύνθεσης –ακόμα και της αντίθεσης που πολλές φορές είναι χρήσιμη- και φυσικά πάνω από όλα να πραγματεύεται μία ιστορία που μπορεί να μαγνητίσει τον αναγνώστη από τις πρώτες 5 σελίδες.
ΕΡΩΤΗΣΗ 6: Αγαπημένο σημείο ή ώρα για συγγραφή;
V.V. Πρωινές ώρες (γενικά): Η καταγραφή του πλάνου της συγγραφής
Μεσημεριανές ώρες: Η αναζήτηση των πηγών και παράλληλο διάβασμα για συγκέντρωση στοιχείων
Βραδινές ώρες (πάντα): Η ώρα της δημιουργίας… Όλες οι σελίδες των βιβλίων μου γράφονται πάντοτε νύχτα.
Ως σημείο… τι να πω. Πολλά, διάφορα και το καθένα όμορφο για τους δικούς του λόγους.
Εξαρτάται σε ποια φάση από τις παραπάνω βρίσκομαι.
ΕΡΩΤΗΣΗ 7: Ποιός/α είναι το πρώτο πρόσωπο που διαβάζει τα βιβλία σας πριν ακόμη φτάσουν στον εκδοτικό οίκο; Πόσο σας επηρεάζει η άποψή του/της;
V.V. Πράγματι νομίζω ότι ο κάθε συγγραφέας έχει πάντα κοντά του ένα πρόσωπο που λειτουργεί ως ο πρώτος αναγνώστης που του εκφράζει τις πρώτες παρατηρήσεις και κριτικές. Δεν θα μπορούσα να αποτελώ εξαίρεση.
Και όπως είναι φυσικό ποιο άλλο κοντινότερο πρόσωπο από την σύζυγό μου.
Επιπροσθέτως όμως την ιστορία και την γενική πλοκή της συζητώ και με τα παιδιά μου καθώς και με 2-3 έμπιστα πρόσωπα ακούγοντας τις απόψεις τους, προτάσεις αλλαγών, διορθώσεις.
ΕΡΩΤΗΣΗ 8: Είχατε ολοκληρωμένη από την αρχή την ιστορία του βιβλίου στο μυαλό σας ή αφήσατε να σας οδηγήσει εκείνη;
V.V. Λίγο και από τα δύο.
Γενικά εκείνο που προσπαθώ στο πρώτο στάδιο της συγγραφής είναι να νιώσω την μαγεία από μία ιστορία. Εάν δεν αισθανθώ έτσι είμαι σίγουρος ότι δεν θα μπορέσω να γράψω με έμπνευση.
Πώς να το εξηγήσω, είναι όπως ακριβώς συναντάς για πρώτη φορά το ταίρι σου. Εάν η καρδιά δεν «φτερουγίσει», αν δεν αισθανθείς το «στομάχι» να δένεται κόμπος, αν δεν χάσεις τα λόγια σου την πρώτη φορά που θα μιλήσετε τότε σίγουρα δεν είναι έρωτας. Και εφόσον δεν είναι έρωτας είναι απλά συμβιβασμός.
Έτσι και με την συγγραφή μιας ιστορίας.
Αν δεν με συνεπάρει μόλις την ακούσω ή διαβάσω κάτι γι’ αυτήν τότε πολύ φοβάμαι ότι δεν θα την προχωρήσω αποτελεσματικά.
Σε γενικές γραμμές επιδιώκω να συλλάβω αμέσως τον κορμό της ιστορίας και τον φαντάζομαι. Εάν μέσα σε 10 λεπτά δω ότι δεν μπορώ να ορίσω την κεντρική ιδέα, να εντοπίσω την μεγάλη πρόκληση και φυσικά να διακρίνω την λύτρωση τότε είμαι σίγουρος ότι δεν θα είναι προϊόν έμπνευσης. Ίσως το προσπαθήσω όμως σίγουρα δεν θα είναι αυτό που ψάχνω.
Από εκεί και μετά οι λεπτομέρειες των σκηνών, οι περιγραφές και οι διάλογοι έρχονται.
ΕΡΩΤΗΣΗ 9: Διαβάζοντας το βιογραφικό σας το βρήκα πολύ ενδιαφέρον. Αυτές οι εμπειρίες ζωής πόσο πιστεύετε ότι σας επηρέασαν ώστε να γίνετε συγγραφέας;
V.V. Θα έλεγα ναι.
Περισσότερο μάλιστα το μέρος εκείνο των εμπειριών που με έφεραν κοντά και μέσα σε πολιτισμούς που είναι πολύ διαφορετικοί από το δικό μας Δυτικό μοντέλο. Αναφέρομαι φυσικά στην Ιαπωνία και Κίνα.
Ειδικότερα στην Ιαπωνία όταν έπρεπε με κάποιον τρόπο να διαφυλάξω κάπου τις εμπειρίες της κάθε στιγμής, δεν είχα άλλη επιλογή από τις σημειώσεις. Ατελείωτες σημειώσεις, χαρτάκια από εδώ, χαρτάκια από εκεί, σελίδες με εντυπώσεις, διηγήσεις, περιγραφές της κάθε στιγμής, ζωγραφιές, σκίτσα...
Θα μου πείτε βέβαια ότι με μία απλή κάμερα όλα αυτά θα ήταν πιο εύκολα και πιο αποτελεσματικά. Μπορεί και να είναι έτσι. Όμως εκείνο που τελικά έχω διαπιστώσει είτε στον εαυτό μου είτε σε φίλους μου που ακολουθούν αυτή την τακτική όταν πάμε κάπου ταξίδι ή επίσκεψη, είναι το άγχος που μας κυριεύει για να δούμε «αν η κάμερα φωτίζει αρκετά την εικόνα», αν «οι εικόνες βγαίνουν καλά και όχι θολές», αν «φαίνονται όλοι στο πλαίσιο και δεν κόβουμε κανέναν», αν «πρέπει να χρησιμοποιήσουμε το Χ ή Ψ φίλτρο», αν «η ταχύτητα διαφράγματος είναι η σωστή», και τόσα άλλα που σχετίζονται με την εντυπωσιακή κατά τ’ άλλα τέχνη της φωτογραφίας ή του βίντεο. Όμως παρασυρόμενοι από όλα αυτά ξεχνάμε να ζήσουμε την στιγμή και μας ενδιαφέρει περισσότερο η ψυχρή εικόνα. Έτσι όταν αρκετά αργότερα κοιτώντας τα όλα αυτά στο αρχείο μας, από την μία πλευρά θυμόμαστε διότι τα μάτια μας ήταν εκεί και τα είδαν (έστω μέσα από το άψυχο γυαλί μιας κάμερας) όμως δεν αισθανόμαστε τίποτα διότι η καρδιά μας δεν ήταν εκεί!!!
Και οι αναμνήσεις είναι ζήτημα καρδιάς και όχι ματιών.
Έτσι λοιπόν προτιμούσα να ζω την κάθε στιγμή σε βάθος αδιαφορώντας για την εικόνα και όταν αργότερα έβρισκα τον χρόνο προσπαθούσα να αποτυπώσω στο χαρτί όλα τα συναισθήματα.
Εκεί διαπίστωσα τον όγκο των κειμένων και την κωδικοποίηση τους που έπρεπε να κάνω για να μου είναι χρήσιμα στο μέλλον.
Η συγγραφή λοιπόν προέκυψε από ανάγκη αλλά και συναισθήματα.
ΕΡΩΤΗΣΗ 10: Θα επιθυμούσατε να δείτε την μεταφορά του βιβλίου σας στην μεγάλη οθόνη;
V.V. Πιστεύω ότι ο κάθε συγγραφέας κρύβει έναν τέτοιο πόθο.
(tip: Όσον αφορά στο μυθιστόρημα «Η Προφητεία της Ασπίδας», αυτή τη στιγμή υπάρχουν κάποιες επαφές με κύκλους στο εξωτερικό.
Θα δούμε…)
ΕΡΩΤΗΣΗ 11: Οι σπουδές σας πόσο βοηθητικές και χρήσιμες αποδείχτηκαν κατά την διάρκεια της συγγραφής του βιβλίου σας;
V.V. Οι σπουδές σαφώς βοηθούν τον κάθε συγγραφέα.
Είναι θα έλεγα το εργαλείο με το οποίο περνάει στο χαρτί και μοιράζεται με τους αναγνώστες του την δική του οπτική. Χωρίς αυτό εκτιμώ ότι απουσιάζει το πρακτικό στοιχείο του έργου.
Δεν πρέπει όμως να λησμονούμε και την σημασία του συναισθήματος και της φαντασίας που «βάζουν φωτιά» στην καρδιά του συγγραφέα και έτσι ξεκινά η πρώτη σελίδα.
Έχω συναντήσει ανθρώπους με απλή και βασική εκπαίδευση που όμως περιγράφουν και διηγούνται καταστάσεις που έζησαν τόσο γλαφυρά και παραστατικά που αν τα λόγια τους αυτά τα πάρει ένας φιλόλογος και τα βάλει σε μία λογική σειρά από άποψη γραμματικής και συντακτικού, θα έχει στα χέρια του όμορφα και ενδιαφέροντα βιβλία.
V.V. Έχω μάθει ποτέ να μην λέω ποτέ πια.
Μία τέτοια πιθανότητα όμως για να φτάσει από το σημείο της ιδέας μέχρι στο σημείο της υλοποίησης θα πρέπει να μεταφέρει τον αέρα της σύνθεσης –ακόμα και της αντίθεσης που πολλές φορές είναι χρήσιμη- και φυσικά πάνω από όλα να πραγματεύεται μία ιστορία που μπορεί να μαγνητίσει τον αναγνώστη από τις πρώτες 5 σελίδες.
ΕΡΩΤΗΣΗ 6: Αγαπημένο σημείο ή ώρα για συγγραφή;
V.V. Πρωινές ώρες (γενικά): Η καταγραφή του πλάνου της συγγραφής
Μεσημεριανές ώρες: Η αναζήτηση των πηγών και παράλληλο διάβασμα για συγκέντρωση στοιχείων
Βραδινές ώρες (πάντα): Η ώρα της δημιουργίας… Όλες οι σελίδες των βιβλίων μου γράφονται πάντοτε νύχτα.
Ως σημείο… τι να πω. Πολλά, διάφορα και το καθένα όμορφο για τους δικούς του λόγους.
Εξαρτάται σε ποια φάση από τις παραπάνω βρίσκομαι.
ΕΡΩΤΗΣΗ 7: Ποιός/α είναι το πρώτο πρόσωπο που διαβάζει τα βιβλία σας πριν ακόμη φτάσουν στον εκδοτικό οίκο; Πόσο σας επηρεάζει η άποψή του/της;
V.V. Πράγματι νομίζω ότι ο κάθε συγγραφέας έχει πάντα κοντά του ένα πρόσωπο που λειτουργεί ως ο πρώτος αναγνώστης που του εκφράζει τις πρώτες παρατηρήσεις και κριτικές. Δεν θα μπορούσα να αποτελώ εξαίρεση.
Και όπως είναι φυσικό ποιο άλλο κοντινότερο πρόσωπο από την σύζυγό μου.
Επιπροσθέτως όμως την ιστορία και την γενική πλοκή της συζητώ και με τα παιδιά μου καθώς και με 2-3 έμπιστα πρόσωπα ακούγοντας τις απόψεις τους, προτάσεις αλλαγών, διορθώσεις.
ΕΡΩΤΗΣΗ 8: Είχατε ολοκληρωμένη από την αρχή την ιστορία του βιβλίου στο μυαλό σας ή αφήσατε να σας οδηγήσει εκείνη;
V.V. Λίγο και από τα δύο.
Γενικά εκείνο που προσπαθώ στο πρώτο στάδιο της συγγραφής είναι να νιώσω την μαγεία από μία ιστορία. Εάν δεν αισθανθώ έτσι είμαι σίγουρος ότι δεν θα μπορέσω να γράψω με έμπνευση.
Πώς να το εξηγήσω, είναι όπως ακριβώς συναντάς για πρώτη φορά το ταίρι σου. Εάν η καρδιά δεν «φτερουγίσει», αν δεν αισθανθείς το «στομάχι» να δένεται κόμπος, αν δεν χάσεις τα λόγια σου την πρώτη φορά που θα μιλήσετε τότε σίγουρα δεν είναι έρωτας. Και εφόσον δεν είναι έρωτας είναι απλά συμβιβασμός.
Έτσι και με την συγγραφή μιας ιστορίας.
Αν δεν με συνεπάρει μόλις την ακούσω ή διαβάσω κάτι γι’ αυτήν τότε πολύ φοβάμαι ότι δεν θα την προχωρήσω αποτελεσματικά.
Σε γενικές γραμμές επιδιώκω να συλλάβω αμέσως τον κορμό της ιστορίας και τον φαντάζομαι. Εάν μέσα σε 10 λεπτά δω ότι δεν μπορώ να ορίσω την κεντρική ιδέα, να εντοπίσω την μεγάλη πρόκληση και φυσικά να διακρίνω την λύτρωση τότε είμαι σίγουρος ότι δεν θα είναι προϊόν έμπνευσης. Ίσως το προσπαθήσω όμως σίγουρα δεν θα είναι αυτό που ψάχνω.
Από εκεί και μετά οι λεπτομέρειες των σκηνών, οι περιγραφές και οι διάλογοι έρχονται.
ΕΡΩΤΗΣΗ 9: Διαβάζοντας το βιογραφικό σας το βρήκα πολύ ενδιαφέρον. Αυτές οι εμπειρίες ζωής πόσο πιστεύετε ότι σας επηρέασαν ώστε να γίνετε συγγραφέας;
V.V. Θα έλεγα ναι.
Περισσότερο μάλιστα το μέρος εκείνο των εμπειριών που με έφεραν κοντά και μέσα σε πολιτισμούς που είναι πολύ διαφορετικοί από το δικό μας Δυτικό μοντέλο. Αναφέρομαι φυσικά στην Ιαπωνία και Κίνα.
Ειδικότερα στην Ιαπωνία όταν έπρεπε με κάποιον τρόπο να διαφυλάξω κάπου τις εμπειρίες της κάθε στιγμής, δεν είχα άλλη επιλογή από τις σημειώσεις. Ατελείωτες σημειώσεις, χαρτάκια από εδώ, χαρτάκια από εκεί, σελίδες με εντυπώσεις, διηγήσεις, περιγραφές της κάθε στιγμής, ζωγραφιές, σκίτσα...
Θα μου πείτε βέβαια ότι με μία απλή κάμερα όλα αυτά θα ήταν πιο εύκολα και πιο αποτελεσματικά. Μπορεί και να είναι έτσι. Όμως εκείνο που τελικά έχω διαπιστώσει είτε στον εαυτό μου είτε σε φίλους μου που ακολουθούν αυτή την τακτική όταν πάμε κάπου ταξίδι ή επίσκεψη, είναι το άγχος που μας κυριεύει για να δούμε «αν η κάμερα φωτίζει αρκετά την εικόνα», αν «οι εικόνες βγαίνουν καλά και όχι θολές», αν «φαίνονται όλοι στο πλαίσιο και δεν κόβουμε κανέναν», αν «πρέπει να χρησιμοποιήσουμε το Χ ή Ψ φίλτρο», αν «η ταχύτητα διαφράγματος είναι η σωστή», και τόσα άλλα που σχετίζονται με την εντυπωσιακή κατά τ’ άλλα τέχνη της φωτογραφίας ή του βίντεο. Όμως παρασυρόμενοι από όλα αυτά ξεχνάμε να ζήσουμε την στιγμή και μας ενδιαφέρει περισσότερο η ψυχρή εικόνα. Έτσι όταν αρκετά αργότερα κοιτώντας τα όλα αυτά στο αρχείο μας, από την μία πλευρά θυμόμαστε διότι τα μάτια μας ήταν εκεί και τα είδαν (έστω μέσα από το άψυχο γυαλί μιας κάμερας) όμως δεν αισθανόμαστε τίποτα διότι η καρδιά μας δεν ήταν εκεί!!!
Και οι αναμνήσεις είναι ζήτημα καρδιάς και όχι ματιών.
Έτσι λοιπόν προτιμούσα να ζω την κάθε στιγμή σε βάθος αδιαφορώντας για την εικόνα και όταν αργότερα έβρισκα τον χρόνο προσπαθούσα να αποτυπώσω στο χαρτί όλα τα συναισθήματα.
Εκεί διαπίστωσα τον όγκο των κειμένων και την κωδικοποίηση τους που έπρεπε να κάνω για να μου είναι χρήσιμα στο μέλλον.
Η συγγραφή λοιπόν προέκυψε από ανάγκη αλλά και συναισθήματα.
ΕΡΩΤΗΣΗ 10: Θα επιθυμούσατε να δείτε την μεταφορά του βιβλίου σας στην μεγάλη οθόνη;
V.V. Πιστεύω ότι ο κάθε συγγραφέας κρύβει έναν τέτοιο πόθο.
(tip: Όσον αφορά στο μυθιστόρημα «Η Προφητεία της Ασπίδας», αυτή τη στιγμή υπάρχουν κάποιες επαφές με κύκλους στο εξωτερικό.
Θα δούμε…)
ΕΡΩΤΗΣΗ 11: Οι σπουδές σας πόσο βοηθητικές και χρήσιμες αποδείχτηκαν κατά την διάρκεια της συγγραφής του βιβλίου σας;
V.V. Οι σπουδές σαφώς βοηθούν τον κάθε συγγραφέα.
Είναι θα έλεγα το εργαλείο με το οποίο περνάει στο χαρτί και μοιράζεται με τους αναγνώστες του την δική του οπτική. Χωρίς αυτό εκτιμώ ότι απουσιάζει το πρακτικό στοιχείο του έργου.
Δεν πρέπει όμως να λησμονούμε και την σημασία του συναισθήματος και της φαντασίας που «βάζουν φωτιά» στην καρδιά του συγγραφέα και έτσι ξεκινά η πρώτη σελίδα.
Έχω συναντήσει ανθρώπους με απλή και βασική εκπαίδευση που όμως περιγράφουν και διηγούνται καταστάσεις που έζησαν τόσο γλαφυρά και παραστατικά που αν τα λόγια τους αυτά τα πάρει ένας φιλόλογος και τα βάλει σε μία λογική σειρά από άποψη γραμματικής και συντακτικού, θα έχει στα χέρια του όμορφα και ενδιαφέροντα βιβλία.
ΕΡΩΤΗΣΗ 12: Πότε να αναμένουμε νέο βιβλίο σας; Μπορείτε να μας πείτε κάτι γι’ αυτό;
V.V. Αυτή τη στιγμή έχω δύο βιβλία σε εξέλιξη (σημ. δεν συνδέονται μεταξύ τους).
Και οι δύο ιστορίες με μάγεψαν από την πρώτη στιγμή και με κέρδισαν το δίχως άλλο.
Δεν θα σας αποκαλύψω τους τίτλους των έργων (για ευνόητους λόγους) όμως θα πω τούτο. Και τα δύο πραγματεύονται θρύλους σχετικά με αληθινά πρόσωπα της ιστορίας και τα οποία ακόμα και σήμερα μας μαγεύουν. Μάλιστα το ένα από τα δύο (το οποίο αναμένεται να είναι έτοιμο πριν το τέλος του καλοκαιριού για να το προχωρήσω στις προβλεπόμενες εσωτερικές διαδικασίες ελέγχου και διόρθωσης) δίνει ένα αναπάντεχο και αρκετά ανατριχιαστικό εκφοβιστικό τέλος!!!
Το τρίτο κατά σειρά αν και έχει ετοιμαστεί στον γενικό κορμό όπως εξήγησα πιο πάνω, περιμένει την σειρά του για να ολοκληρωθεί.
Μπορώ ίσως να μοιραστώ μαζί σας τα μέρη που εξελίσσονται οι ιστορίες.
Έτσι λοιπόν, στο δεύτερο κατά σειρά μυθιστόρημα θα βρεθούμε σε ύποπτα μέρη στα προάστια της πρωτεύουσας της Αλάσκα (Juneau) και από εκεί θα μεταφερθούμε στο Τόκιο και στην Σαγκάη ακολουθώντας κάποιες σκοτεινές σκιές που θα κυνηγηθούν μεταξύ τους μέχρι θανάτου. Το μεγάλο τέλος θα δοθεί στην είσοδο γνωστής πόλης της Κίνας όπου στις απαρχές του Β’ ΠΠ έλαβε χώρα μία απίστευτη σφαγή του Κινεζικού λαού. Το τέλος θα είναι αναπάντεχο. Κρατήστε τα άλματα στην ιστορία από τον 12ο μ.Χ αιώνα στον 15ο και από εκεί στο 1940. Και όσον αφορά τα μέρη από όπου θα ξεπηδήσει μυστήριο… κρατήστε τα Βόρεια σύνορα του Ιράν, στις κεντρικές οροσειρές της Μογγολίας και στην Δαμασκό της Συρίας.
Στο τρίτο μυθιστόρημα, κρατήστε τις χρονικές γέφυρες από το 1472 στο 1985 και από εκεί στο σήμερα. Από την Κωνσταντινούπολη στην Ρώμη, στον Καθεδρικό Ναό της Μόσχας αλλά και πίσω στο Μοναστήρι του Τιμίου Σταυρού στην Ιερουσαλήμ. Μία ένωση σημείων που θα οδηγήσει το κεντρικό πρόσωπο της ιστορίας σε ένα δίλλημα που τον ξεπερνά και θα πρέπει να πάρει αποφάσεις που δυστυχώς να έχουν μοιραίες επιπτώσεις σε πολλούς αθώους.
Δεν μπορώ να εκτιμήσω πότε θα ολοκληρωθεί αυτό το βιβλίο. Πιστεύω όμως ότι θα αργήσει κάπως.
Πάγια τακτική μου είναι να εμβαθύνω στους θρύλους και να προσπαθώ να φωτίσω τις πιο σκοτεινές πλευρές τους ή ακόμα-ακόμα να δώσω μία διαφορετική προσέγγιση (κυρίως αυτό). Εξάλλου τι παραπάνω να πω για κάποιον θρύλο την στιγμή που η λαϊκή παράδοση κάθε χώρας τα έχει πει όλα… Εκείνο που μου μένει λοιπόν είναι να φωτίσω μία άλλη εξήγηση ή να παρασύρω σε μία διαφορετική ερμηνεία.
Έτσι λοιπόν αφού καταλήξω στο κεντρικό θέμα ξεκινώ μία έρευνα σε κάθε τι προκειμένου να μάθω, να συνδέσω, να συνδυάσω κάθε πληροφορία από την πιο κρίσιμη έως την πιο ασήμαντη που θα με βοηθήσει να σχηματίσω το αρχικό πλαίσιο μέσα στο οποίο θα κινηθώ.
Που είναι η αλήθεια, που φαίνεται μάλλον η αλήθεια, που είναι ο μύθος, που είναι η φαντασία.
(Tip: Στην παρούσα φάση επίσης, σχηματίζω τον κεντρικό κορμό για το sequel του μυθιστορήματος Η ΠΡΟΦΗΤΕΙΑ ΤΗΣ ΑΣΠΙΔΑΣ. Όποιοι το έχουν διαβάσει καταλαβαίνουν φαντάζομαι ότι κάτι θα συνεχιστεί… Εξάλλου το λέει και το video teaser… ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΤΕΛΕΙΩΣΕ, ΤΩΡΑ ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΟΛΑ)
video teaser brief version (Ελληνικοί υπότιτλοι): https://www.youtube.com/watch?v=sSWD-RI4skI&feature=youtu.be
ΕΡΩΤΗΣΗ 13: Έχετε κάποιο μότο ζωής που θα θέλατε να μοιραστείτε μαζί μας;
V.V. Ένα γνωστό Ιαπωνικό μότο λέει: «Γίνε καλύτερος όσο ο χρόνος περνάει».
Θα μείνω σε αυτό με ό,τι ερμηνεία μπορεί να δώσει ο καθένας.
ΕΡΩΤΗΣΗ 14:Τέλος,τί εύχεστε στον εαυτό σας όσον αφορά το μέλλον σας ως συγγραφέας;
V.V. Να μπορώ να «ταξιδεύω» αναγνώστες πάνω στις σελίδες μου.
Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για τον χρόνο σας και που δεχτήκατε να κάνουμε αυτήν την συνέντευξη καθώς καί τους διαχειριστές της επίσημης σελίδας του Velius στο facebook.
Με εκτίμηση, Κυριακή Γανίτη από το blog Dominica Amat.
Διαβάστε εδώ την άποψή μου για το βιβλίο ''Η ΠΡΟΦΗΤΕΙΑ ΤΗΣ ΑΣΠΙΔΑΣ'':
https://dominicamat.blogspot.com/2019/07/h.html
Υ.Γ. Οι φωτογραφίες που κοσμούν την συνέντευξη είναι από τον σχεδιαστή που συνεργάζεται με τον συγγραφέα.
Επίσημη σελίδα του Velius στο facebook: https://www.facebook.com/Velius-238592883699692/?view_public_for=238592883699692%20%EF%BB%BF
Συνέντευξη-συζήτηση με τον συγγραφέα Velius Veritas
Reviewed by Dominica
on
Αυγούστου 08, 2019
Rating:
Δεν υπάρχουν σχόλια: