Οι ιστορίες της Ντενεκεδούπολης προσπαθούν να μεταδώσουν αξίες, που δεν αλλοιώνονται με το πέρασμα του χρόνου, και θεωρώ τιμή μου που η ιστορία με τον Λαδένιο παίζεται κάθε χρόνο στην επέτειο του Πολυτεχνείου. Απόσπασμα από το σημείωμα της Ευγενίας Φακίνου για την παράσταση της Παιδικής Σκηνής του ΚΘΒΕ: Στη Ντενεκεδούπολη (21/10/2011) |
|
|
Ένα παραμύθι για να εξηγήσουμε στα παιδιά την αξία της Δημοκρατίας και για να θυμόμαστε ότι: ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ, ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΑΝΤΑ ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΟΙ! Δείτε, κατεβάστε ή εκτυπώστε το εκπαιδευτικό υλικό για το νηπιαγωγείο και το δημοτικό που συνέταξε η συγγραφέας και παιδαγωγός Κωνσταντίνα Αρμενιάκου για το βιβλίο της Η ΚΥΡΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ. |
|
|
Μέσα από την ιστορία του βασιλιά Μακρυπωγωνάτου ανακαλύπτουμε πόσο σημαντικές είναι η ελευθερία και η δημοκρατία και ποιοι αγώνες οδήγησαν στη δημιουργία συνταγμάτων. Στο τέλος του βιβλίου επισκεπτόμαστε τη γειτονιά των γνώσεων, όπου μας περιμένουν χρήσιμες πληροφορίες, κάνουμε δημιουργικές δραστηριότητες και παίζουμε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι με τα πρώτα, πολύ σπουδαία άρθρα του ελληνικού συντάγματος. |
|
|
Ο Βενιαμίν θέλει να μάθει γιατί όλοι οι λαοί δε ζουν ειρηνικά. Και εγώ έβαλα τα δυνατά μου για να του μιλήσω για την ειρήνη. Όταν ακόμη και ένας μεγάλος δυσκολεύεται να κατανοήσει και να αποδεχτεί τις αιτίες ενός πολέμου, πώς μπορείς να τις εξηγήσεις σε κάποιον τόσο μικρό; Κι όμως, νομίζω πως τα κατάφερα! Τζερόνιμο Στίλτον (Το βιβλίο περιέχει επιτραπέζιο παιχνίδι) |
|
|
Ένα συμβολικό παραμύθι όπου η κοινωνική πραγματικότητα μπλέκεται με τη φαντασία και, χάρη στο πνευματώδες χιούμορ του συγγραφέα και στην ευχάριστη πλοκή του, αγγίζει θέματα σύγχρονα και συνάμα διαχρονικά, όπως η αλληλεγγύη, η διαφορετικότητα, η φιλία, το αίσθημα της δικαιοσύνης και κυρίως της ελευθερίας. Γιατί σκοπός του Τζάνι Ροντάρι δεν είναι να αποτυπώσει άλλη μια μάχη ανάμεσα στους καλούς και στους κακούς, αλλά να αποδείξει ότι μια δίκαιη κοινωνία είναι όχι μόνο εφικτή και επιθυμητή, αλλά και πιο ευχάριστη για όλους. |
|
|
- Τι είναι η βία; - Πώς να μην απαντάμε στη βία - Γιατί γίνονται πόλεμοι; Η κοινωνία είναι ένα σύνολο. Αποτελείται από εμάς και τους άλλους. Για να ζήσουμε μαζί, θα πρέπει ο καθένας να σέβεται τον άλλο, τη διαφορετικότητά του, τις ανάγκες του. Τρεις ιστορίες βγαλμένες από την καθημερινή μας ζωή, τρεις «φάκελοι» με στοιχεία σχετικά με το θέμα και τρία παιχνίδια-τεστ θα βοηθήσουν τον αναγνώστη να κατανοήσει πως έχει μια θέση κι ένα ρόλο στην κοινωνία. |
|
|
Διαπλοκές, ίντριγκες και συνωμοσίες χοροπηδούσαν, όπως τα βραστά αυγά σε νερό που κοχλάζει, ανά τον πλανήτη. Ποιος κινεί τα νήματα; Ποια είναι η κυρία Ξ. Μοβόρα; Πού βρίσκει τα χρήματα ο μεγαλοκαρχαρίας Λάκης Πιστολάκης και τι σκοπούς εξυπηρετεί ο πρόεδρος της Διεθνούς Πανσυνωμοτικής ΕΠΕ; Έχετε αναρωτηθεί ποτέ πώς θα ήμασταν αν δεν υπήρχαν όπλα, σκοτωμοί και εχθροπραξίες στη γη; Πώς θα ήταν ο πλανήτης μας αν δε γίνονταν πουθενά πόλεμοι και ζούσαμε όλοι ειρηνικά; Βαρετός, όπως θα έλεγε ο κύριος Πολεμοχαρής Κακούργος; Ή απλώς ευτυχισμένος, όπως πιστεύουμε πολλοί ονειροπόλοι; |
|
|
Είναι το πρώτο, όσο ξέρω, παιδικό βιβλίο με θέμα την αντίσταση στην επταετία. Ένα παιδί δέκα χρονών, ο Γιάννης, παρακολουθεί και καταγράφει (κυριολεκτικά καλό εύρημα το ημερολόγιο) τη ζωή στο σπίτι, στο σχολείο, στην κοινότητα. Στο βιβλίο περιγράφονται πολύ ζωντανά οι επιπτώσεις της δικτατορίας στα άτομα με το κουρέλιασμα της προσωπικότητάς τους, στους θεσμούς με το ξέφτισμα της αυθεντίας, στην ηθική με την απόπειρα να φτιαχτούν προδότες. Χωρίς κραυγαλέα συνθήματα, παρουσιάζεται αντιστασιακή ατμόσφαιρα ποιότητας. Όλο το βιβλίο είναι κήρυγμα αντιπολεμικό και αντιστασιακό, ένας ύμνος στη δημοκρατία. Καλλιόπη Μουστάκα, Το Βήμα, 23.12.1976 |
|
|
Ο Άρης, μαθητής μιας νυχτερινής τεχνικής σχολής, μπαίνει σ’ ένα μεγάλο οργανισμό για να κάνει την πρακτική του εξάσκηση. Είναι δύσκολη η ζωή ενός εργαζόμενου παιδιού, όταν μάλιστα το βράδυ πηγαίνει σχολείο. Και ξαφνικά έρχεται το πραξικόπημα και η δικτατορία των συνταγματαρχών και φέρνουν τα πάντα άνω κάτω. Χωρίς να καταλάβει κι ο ίδιος το πώς, ο Άρης βρίσκεται γραμμένος σε μια αντιστασιακή οργάνωση… Μια περιπέτεια με γρήγορη και συναρπαστική πλοκή, αλλά γραμμένη με μεγάλο σεβασμό στην ιστορική αλήθεια. |
|
|
Εφτά κεφάλαια. Εφτά οικογένειες. Εφτά παιδιά. Εφτά βασικές ελευθερίες τούς έχει στερήσει ένα κόμμα. Τι κι αν λέγεται Κόμμα της Ελευθερίας, μόνο την ελευθερία δεν υπηρετεί…
Το βιβλίο Πώς φτάσαμε ως εδώ; μιλάει για όσα μπορεί να συμβούν, αν δεν έχουμε τα μάτια μας δεκατέσσερα. Γι’ αυτό θεωρώ πως είναι σημαντικό, γι’ αυτό και σας προτρέπω να το διαβάσετε. Απόσπασμα από τον πρόλογο του Στεφάν Εσέλ. |
|
|
Ένα βιβλίο από «άλλο πλανήτη» για τον πλανήτη Γη, ένα αλληγορικό βιβλίο που αποτυπώνει με μοναδικά απίστευτο τρόπο, τον πόνο, την φτώχεια και τον παιδικό ανθρώπινο εξευτελισμό, που υπόκεινται τα παιδιά που βιώνουν τον πόλεμο και τις σκληρές του συνέπειες. Όλες οι σελίδες του βιβλίου είναι γεμάτες αγωνία και προβληματισμό ενώ τις χαρακτηρίζει μια ζωντανή συγκίνηση. Ο Λόφος της Ειρήνης είναι ένα διαχρονικό και ανθρώπινο μυθιστόρημα για όλες τις ηλικίες και για όλες τις χώρες. |
|
|
Αν έχετε την περιέργεια να μάθετε πώς οργανώθηκε το ελληνικό κράτος, πώς καθορίστηκε το πλαίσιο της δράσης των κρατικών οργάνων, πώς ψηφίστηκαν τα Συντάγματα, πώς εφαρμόστηκαν ή δεν εφαρμόστηκαν οι νόμοι, διαβάστε αυτό το βιβλίο, θα καταλάβετε τι σήμαινε να είσαι πολίτης στα ταραγμένα μετεπαναστατικά χρόνια, την εποχή του Όθωνα ή του Τρικούπη, του Ελευθέριου Βενιζέλου και των Βαλκανικών Πολέμων, της Κατοχής και του Εμφυλίου, της Στρατιωτικής Δικτατορίας και της Μεταπολίτευσης. Γιολάντα Χατζή (απόσπασμα από τον πρόλογο του βιβλίου) |
|
|
|
Δεν υπάρχουν σχόλια: