Συνέντευξη με την συγγραφέα Γεωργία Κιζιρίδου


Η ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΙΖΙΡΙΔΟΥ

Γράφει η Κυριακή Γανίτη(Dominica Amat)

Σημερινή μου καλεσμένη στην στήλη των συνεντεύξεων η συγγραφέας Γεωργία Κιζιρίδου. Την ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο και τις απαντήσεις της. Από τις εκδόσεις Ηλιαχτίδα κυκλοφορεί το βιβλίο της, με τίτλο ''Η πολύχρωμη μάγισσα Μελίκη''. Της εύχομαι να είναι καλοτάξιδο. Για όσους/ες επιθυμούν να το διαβάσουν, μπορούν να το προμηθευτούν από κάποιο βιβλιοπωλείο, είτε από το επίσημο site του εκδοτικού.


Πάμε να δούμε τι μοιράστηκε μαζί μας...

ΕΡΩΤΗΣΗ 1: Από τις εκδόσεις Ηλιαχτίδα κυκλοφορεί το παιδικό σας παραμύθι με τίτλο ''Η πολύχρωμη μάγισσα Μελίκη''. Να είναι καλοτάξιδο. Μπορείτε να μας πείτε λίγα λόγια γι’ αυτό;

Γ.Κ. Καλησπέρα σας και σας ευχαριστώ πολύ για την τιμή που δίνετε τη δυνατότητα να μιλήσουμε για το νέο «χάρτινο» παιδί μου! 

Το παραμύθι με τίτλο «Η πολύχρωμη μάγισσα Μελίκη» είναι το πρώτο έμμετρο παραμύθι μου και απευθύνεται σε παιδιά προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας. Κεντρική ηρωίδα είναι η μαγισσούλα που έτυχε να γεννηθεί πολύχρωμη σε ένα μαύρο βασίλειο. Λεπτομέρειες για τις περιπέτειές της θα διαβάσετε εντός!

ΕΡΩΤΗΣΗ 2: Ποια η πηγή έμπνευσης της ιστορίας του βιβλίου σας;

Γ.Κ. Πηγή έμπνευσης για μένα πάντα είναι τα ερεθίσματα που αντλώ από την επαφή μου με τα παιδιά, τους εφήβους και τις οικογένειές τους. 

Το συγκεκριμένο βιβλίο έχει ως βασικές θεματικές τη συναισθηματική νοημοσύνη σε σχέση με την ηγεσία. Διαπίστωσα τόσο ως συγγραφέας όσο και ως εν ενεργεία σχολική ψυχολόγος ότι υπάρχει κενό όσον αφορά στα παραμύθια με θέμα την ηγεσία και μάλιστα τη γυναικεία ηγεσία.

Από τις συνεντεύξεις με τους μαθητές και τις μαθήτριες, καθώς και από τις βιωματικές δράσεις στα σχολεία φάνηκε ότι ιδίως τα κορίτσια δυσκολεύονται να προβάλλουν τον εαυτό τους στο μέλλον ως ηγέτριες ή αντιλαμβάνονται τον ηγέτη ως ένα άτομο ψυχρό και σκληρό.

Με αφορμή τα παραπάνω το παραμύθι μου έρχεται να σπάσει αυτά τα στερεότυπα.

ΕΡΩΤΗΣΗ 3: Τί θα μπορούσε να διδάξει ''Η πολύχρωμη μάγισσα Μελίκη'' στα παιδιά; Τί θα επιθυμούσατε να ‘’κοινωνήσετε’’ στα μικρά παιδιά μέσα από την ιστορία του βιβλίου σας;

Γ.Κ. Το παραμύθι προσπαθεί να μεταλαμπαδεύσει πολλά και διαφορετικά ηθικά και κοινωνικά μηνύματα από την προσχολική ηλικία.

Καταρχάς είναι πολύ σημαντικό να συνειδητοποιήσουν οι μικροί αναγνώστες ότι η επαφή με τα συναισθήματα είναι δύναμη και απαραίτητο όπλο αυτογνωσίας. Επομένως, μαθαίνουν να
αναγνωρίζουν, να αποδέχονται και να ρυθμίζουν τα συναισθήματά τους χωρίς ενοχές.

Επίσης, η διαγενεολογική κληρονομιά είναι σημαντική πηγή πληροφοριών για την αυτογνωσία στο εδώ και τώρα. Άρα, οι ρίζες των προγόνων μας μας μεταλαμπαδεύουν αρχές και αξίες που μέσω αυτών μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τα τραύματα από το παρελθόν.

Τέλος, η ηγεσία είναι εξαιρετικά σημαντικό να συνοδεύεται από ανθρωπισμό και αποδοχή του εαυτού. Εξάλλου, πώς θα αποδεχθεί κάποιος τους άλλους αν δεν έχει ήδη αποδεχθεί ως ολότητα τον ίδιο του τον εαυτό;

ΕΡΩΤΗΣΗ 4: Ποια τα οφέλη της ανάγνωσης βιβλίων από μικρή ηλικία;

Γ.Κ. Πολλαπλά τα οφέλη σε γνωστικό και συναισθηματικό επίπεδο. Τα παιδιά που δέχονται ερεθίσματα από βιβλία αναπτύσσουν τη φαντασία, την κριτική/ δημιουργική σκέψη και το λεξιλόγιό τους.

Το πιο σημαντικό για μένα είναι τα ηθικά διδάγματα που προκύπτουν μέσα όχι μόνο από την ανάγνωση, αλλά και από το διάλογο που ακολουθεί με κάποιο σημαντικό ενήλικα. Με αυτό τον τρόπο αναπτύσσεται κοινωνικο-ηθικά το παιδί, μαθαίνει αξίες, αποκτά αρετές, εφόδια απαραίτητα για την ανάπτυξη της κοινωνικής και συναισθηματικής του νοημοσύνης.

ΕΡΩΤΗΣΗ 5: Πώς ένα παραμύθι δύναται να αναπτύξει την κριτική ικανότητα και σκέψη των παιδιών;

Γ.Κ. Κάθε παραμύθι είναι και ένα ταξίδι ψυχής. Τα παιδιά δεν διαβάζουν απλώς ένα παραμύθι, αλλά το επεξεργάζονται κριτικά. Έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν ενσυναίσθηση μέσα από την οπτική των διαφορετικών ηρώων. Μπορούν επίσης να αναρωτηθούν ποιο θα ήταν ένα δίκαιο τέλος ώστε να επέλθει η απαραίτητη κάθαρση της ιστορίας και μπορούν να προβλέψουν τη συνέχεια και το τέλος της ιστορίας, σκεπτόμενα διαφορετικές εκδοχές από ποικίλες οπτικές γωνίες.

Πολλαπλάσια τα οφέλη όταν η ανάγνωση γίνεται συνεργατικά με τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς ή και τους θεραπευτές τους, καθώς δίνεται η δυνατότητα να αναπτυχθεί γόνιμος διάλογος για τις στάσεις και τις αντιλήψεις των παιδιών.

ΕΡΩΤΗΣΗ 6: Είναι, τελικά, τα παιδιά οι πιο αυστηροί κριτές και το πιο απαιτητικό κοινό;

Γ.Κ. Παρατηρώντας τα παιδιά μαθαίνουμε καλύτερα τον εαυτό μας. Τα παιδιά είναι αυθόρμητα και πολλές φορές αξίζει να αφουγκραστούμε τα μηνύματα που μας δίνουν μέσα από τα λόγια τους, αλλά και από τη γενικότερη στάση τους.

Προσωπικά όταν θέλω να πάρω μια απόφαση για έναν ήρωα, μια εικονογράφηση, ακόμα και για το τέλος του βιβλίου, δε διστάζω να ρωτήσω μια ομάδα παιδιών διότι γνωρίζω ότι οι απαντήσεις τους θα είναι κατά βάση αυθεντικές και γνήσιες.

Κοντολογίς, θα έλεγα ότι είναι το πιο δίκαιο κοινό με τις απαραίτητες απαιτήσεις.

ΕΡΩΤΗΣΗ 7: Τέλος, τί θα συμβουλεύατε τους νέους συγγραφείς που επιθυμούν να γράψουν βιβλία για παιδιά;

Γ.Κ. Πριν μερικές μέρες με ρώτησε μια αναγνώστρια γιατί γράφω. Η απάντηση ήταν τόσο αυτονόητη για μένα: Γιατί αντλώ θετικά συναισθήματα μέσα από τη συγγραφή, αλλά και μέσα από την επικοινωνία με το κοινό των παιδιών και των ενηλίκων.

Θα προέτρεπα όποιον/ α θέλει να ασχοληθεί να επενδύσει χρονικά και να προχωρήσει με απόλυτο σεβασμό στον εαυτό του/της και στο κοινό.

Θα απέτρεπα όποια άτομα θέλουν αναγνωρισιμότητα ή οικονομικό όφελος μέσα από τη συγγραφή βιβλίων για παιδιά. Η συγγραφή είναι πάθος και θέλει μεράκι, δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται επιφανειακά.

Σας ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας καί τις απαντήσεις σας.

Με εκτίμηση, Κυριακή Γανίτη από το blog Dominica Amat



Συνέντευξη με την συγγραφέα Γεωργία Κιζιρίδου Συνέντευξη με την συγγραφέα Γεωργία Κιζιρίδου Reviewed by Dominica on Ιουλίου 24, 2024 Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Εικόνες θέματος από sndr. Από το Blogger.