Αφιέρωμα στα βιβλία της Καίτης Δροσίνη: ''Παλέτα δολοφόνου'' & ''Ο μανδραγόρας''
Αφιέρωμα στα βιβλία της Καίτης Δροσίνη: ''Παλέτα δολοφόνου'' & ''Ο μανδραγόρας''
Παραμένοντας πιστή στο μηνιαίο μας ραντεβού, επανέρχομαι με το νέο αφιέρωμα σε δύο βιβλία που υπογράφει μία συγγραφέας, την οποία εκτιμώ πολύ αναφορικά με την πορεία και το συνολικό της έργο στο χώρο της εγχώριας λογοτεχνίας. Ναι, ψάχνω αρκετά μέχρι να βρω κάτι που το βρίσκω ενδιαφέρον κι εύχομαι να αρέσει και σε εσάς (γι'αυτό, άλλωστε, είμαι ''ανοικτή'' και στις δικές σας προτάσεις) και η εν λόγω δημιουργός θεωρώ ότι πληροί κάποια από τα κριτήρια -που έχω θεσπίσει στο μυαλό μου- γύρω από τα αφιερώματα που σας παρουσιάζω.
Ο λόγος, λοιπόν, για τη συγγραφέα Καίτη Δροσίνη και πιο συγκεκριμένα, για τα βιβλία της, με τίτλους ''Παλέτα δολοφόνου'' και ''Ο μανδραγόρας''. Και τα δύο βιβλία κυκλοφορούν (το δεύτερο σε επανέκδοση) από τις εκδόσεις Ελκυστής και είναι εκ διαμέτρου αντίθετα ως προς το είδος που ''υπηρετούν'', μα τα βρίσκω μία πολύ καλή ευκαιρία να γνωρίσουμε τόσο την πένα της συγγραφέως όσο και τη δυναμική και ευελιξία της γραφής της. Η συγγραφέας Καίτη Δροσίνη είναι η επιβεβαίωση του κανόνα που λέει ότι με συνεχή και προσηλωμένη εργασία, ένας/μία δημιουργός δύναται να εξελιχθεί και με σταθερά βήματα, ολοένα να γίνεται πιο δημιουργικός/η και να μας προσφέρει όλα και καλύτερα βιβλία. Ναι, αυτό της το αναγνωρίζω και θα ήταν σφάλμα από μεριάς μου αν δεν το έκανα. Πάμε, όμως, να μάθουμε περισσότερα για τα βιβλία της.
''Παλέτα δολοφόνου''
Όπως προανέφερα τα δύο βιβλία που περιλαμβάνονται στο παρόν αφιέρωμα, αν και τα υπογράφει η ίδια συγγραφέας, διαφέρουν σε όλα τα υπόλοιπα. Ας ξεκινήσω από το βιβλίο, με τίτλο ''Παλέτα δολοφόνου''. Εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα αμιγώς αστυνομικό μυθιστόρημα, με απόλυτη συνοχή, δομή (αρχή, μέση και τέλος) και έναν λόγο πειστικό που γνωρίζει εξ αρχής το τί θέλει να πει, τον τρόπο που θα το εκφέρει και πού εντέλει θα καταλήξει. Η συγγραφέας δεν υπερβάλλει και δεν υποκύπτει σε συγγραφικά τεχνάσματα ώστε να ''καλύψει'' τυχόν αστοχίες του κειμένου. Όχι, το κείμενο είναι ευνόητο, καλογραμμένο και δεν κουράζει. Στα θετικά του, επίσης, στοιχεία συγκαταλέγονται η μικρή του σχετικά φόρμα (νουβέλα), η παρουσία λίγων και κομβικών προσώπων, η εύστοχη αφήγηση των γεγονότων της ιστορίας σε παρόν και παρελθόν, όπως η ακατάπαυστη δράση, η διατήρηση του μυστηρίου γύρω από το πρόσωπο του ενόχου και του κινήτρου ντυμένα με ένα πέπλο αγωνίας και έντασης που κρατά την αδρεναλίνη στα ύψη. Ένα αστυνομικό μυθιστόρημα που μου άρεσε πολύ η λιτή και ουσιαστική του ιστορία.
Περιγραφή:
Στους πρόποδες ενός βουνού ανακαλύπτεται τυχαία ένας μισοθαμμένος σκελετός. Ο Αντώνης Καμπάς θα αναλάβει να διερευνήσει και να ανακαλύψει εάν πρόκειται για δολοφονία ή απλώς ατύχημα. Ο Νικολάι Ναζόρωφ είναι ρώσος ζωγράφος που γίνεται παγκοσμίως γνωστός και γνωρίζει μεγάλη επιτυχία και δόξα. Ποιος είναι ο θύτης και ποιο το θύμα; Θα σας αφήσω να το ανακαλύψετε…
''Ο Μανδραγόρας"
Και ύστερα το αστυνομικό στοιχείο ήρθε και πέρασε τη σκυτάλη στο αισθηματικό με αρκετή δόση μεταφυσικού, μυστηρίου κι μίας υποβόσκουσας αίσθησης τρόμου μέσα από το μυθιστόρημα, με τίτλο ''Ο μανδραγόρας'', το οποίο επανακυκλοφόρησε, προσφάτως, από τις εκδόσεις Ελκυστής και είναι μία κατάλληλη ευκαιρία να δούμε τις ικανότητες της συγγραφέως να μας προσφέρει βιβλία με θεματική πέρα από εκείνη που την έχουμε ταυτίσει, ίσως και συνηθίσει όσοι/ες την ''ακολουθούμε''. Για μένα, η συγγραφέας περνά επιτυχώς αυτό το πείραμα και μας δίνει ακόμη ένα ευανάγνωστο και καλογραμμένο βιβλίο που εξιτάρει τη φαντασία και τη σκέψη μας. Παίζει με την ψυχολογία τόσο των προσώπων όσο και του αναγνωστικού κοινού. Ο έρωτας μοιάζει επικίνδυνος και η διαφυγή από εκείνον η μόνη λύση! Άραγε, τί ρόλο μπορεί να παίξει σε όλη την υπόθεση ένα κατά τα φαινόμενα ακίνδυνο κι αθώο ( ; ) φυτό; Τί επιφυλάσσει το μέλλον στα πρόσωπα της ιστορίας; Και το κυριότερο, ποιος/α θα κοιτάξει με το ίδιο βλέμμα και σκέψη ένα φυτό, ή, βότανο κάπου στη φύση, μετά την ανάγνωση του παρόντος βιβλίου;
Περιγραφή:
Η Μυρτώ είναι μαθήτρια της Γ’ λυκείου και ζει στην επαρχία. Δεν έχει μεγάλα όνειρα για το μέλλον της γιατί δεν είναι επιμελής. Το σπίτι της βρίσκεται μέσα σ’ ένα παλιό μεσαιωνικό κάστρο, σ’ ένα πανέμορφο παραθαλάσσιο ακριτικό χωριό. Οι γονείς της είναι απλοί άνθρωποι, ήσυχοι κι εργατικοί ενώ η μικρή της αδελφή πειραχτήρι. Λίγο πριν τις τελικές εξετάσεις, όλα τα παιδιά αναλαμβάνουν κι από μια εργασία, την οποία πρέπει να παραδώσουν σε διάστημα λίγων εβδομάδων. Η Μυρτώ έχει ως θέμα την ανεύρεση διάφορων φυτών και βοτάνων. Αναγκάζεται να ψάξει στα πιο δύσβατα σημεία της περιοχής, ανακαλύπτοντας ένα παραισθησιογόνο φυτό, τον μανδραγόρα. Χωρίς να γνωρίζει περισσότερα, το παίρνει μαζί της και το τοποθετεί στο δωμάτιό της. Εντυπωσιάζεται από την επιβλητική του μορφή και σχεδόν το θεοποιεί. Το ίδιο βράδυ, κι ενώ βρίσκεται μόνη της στο σπίτι, δέχεται έναν απρόσμενο χτύπο στο παράθυρό της και ξεκινά μια συζήτηση με αποτέλεσμα μια καταλυτική γνωριμία. Στη ζωή της εμφανίζεται ο Άγγελος, ο πιο ωραίος άντρας του κόσμου κατά τη γνώμη της, και τον ερωτεύεται με όλο της το είναι. Ζουν έναν κρυφό έρωτα που ξεκινά κάθε μεσάνυχτα και ολοκληρώνεται λίγο πριν το ξημέρωμα. Ο Άγγελος δε θέλει να κυκλοφορεί στον κόσμο κι έτσι αποφεύγουν τις ημερήσιες συναντήσεις…
Αναζητήστε τα! Καλή ανάγνωση.
Κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Ελκυστής.
Αφιέρωμα στα βιβλία της Καίτης Δροσίνη: ''Παλέτα δολοφόνου'' & ''Ο μανδραγόρας''
Reviewed by Dominica
on
Νοεμβρίου 11, 2024
Rating:
Δεν υπάρχουν σχόλια: